الجمعة , أبريل 19 2024

الإشراف العام : أحمد عاشور

أزمات مسلسل “كله بالحب” و موقف أحمد السعدني منه

على مدار الأيام القليلة الماضية بدأ يزداد حدة التوتر بين صناع عمل مسلسلكله بالحبل زينة و الفنان أحمد السعدني، حيث زادتالأقاويل الأيام الماضية عن وجود خلافات بينهما و عن رغبةالسعدنيفي الاعتذار عن تصوير باقي المشاهد الخاصة به في المسلسل ولكنلم يصرح أحد الطرفين بالإثبات أو النفي حول هذه المشاحنات.

و لكن جاءالسعدنيمنذ ساعات قليلة ليؤكد على وجود المشاكل،حيث كتب خلال صفحته الشخصية عبر موقع التواصل الاجتماعيفيسبوكالحقيقة انا عمري ما عملت مشكله في شغلي وعمري ما اختلفت مع زمايلي انما انا اللي بيحصل معايا في المسلسل اللي شغال فيه 24 ساعه مبروحش بيتنا عشان يلحق العرض والواحد ساكت وبيعدي بلاوي عشان الزنقة والظروف.

وتابع انا متربي في ستوديوهات كبرنا انا واللي زيي اللي كان بيتقال عليهم ابناء الفنانين كانها شتيمة علي احترام مهنتنا مواعيدناومذاكرتنا وتحضيرنا للشغل احترامنا للكلمه قبل العقد.

وأضاف للاسف شركة الانتاج ملتزمتش معايا باتفاقهم اللي على اساسه وافقت اشتغل وكان شرط اساسي لقبولي الشغل معاهم و الحقيقهاول مره اشوف تصميم دعايه عمل فني من افيشات و برومو بتعمله زميله في العمل طول عمري كنت فاكرها من اختصاص شركة الانتاجالحقيقه“.

وأنهىانا ضهري في الحيط اكمل واقبل بالعبث ده عشان باقي الزملا الفنانين و الفنيين المشاركين في العمل اللي ملهمش ذنب والا اقعدفي بيتنا واكتفي باللي صورته واطلب من النقابه تجيبلي حقوقي الماديه وفي كل الاحوال انا بعتذر لاي شخص بيحبني عن تواجدي في هذاالعمل لان الحقيقة اللي بيحصل ده مهزلة“.

و لم يكنالسعدنيأول المنتقدين للمسلسل، بل علق منتقدًا ليلة أمس الفنان و السيناريستعمرو محمود ياسينعلى اسم المسلسل،حيث قالهو عادي اننا نسمي اسم مسلسل  جديد  باسم عمل  بنفس الاسم ؟ يعني مثلا في مسلسل السنه دي اسمه ع اسم مسلسل قديم .. و في مسلسل تاني ع اسم حكايه من حكايات نصيبي و قسمتك ..هو  ده عادي ازاي يعني؟؟

حيث توجد حكاية تحمل اسمكله بالحبمن ضمن حكايات مسلسلنصيبي و قسمتكو التي كانت من بطولة إيمان العاصي، شريفسلامة، وأيمن عزب وهاجر أحمد وسارة نخلة وأحمد هلال، ومحمد عبدالمعطي، ونور قطامش، وإبراهيم ظريف، ومصطفى درويش، إخراجمحمد جمعة، وتأليف عمرو محمود ياسين.

عن 7awi

شاهد أيضاً

حُسنى المغربية تطرح “شوف مين” وتقدم أغنية وطنية لمصر

حُسنى المغربية تطرح “شوف مين” باللهجة المصرية   حُسنى المغربية تطرح “شوف مين” وتقدم أغنية …