الأربعاء , أبريل 24 2024

الإشراف العام : أحمد عاشور

سانتا وماد بيش يشعلان يفاجأن جمهورهم بـ”دايما كحكي”.. تفاصيل

 

 

 

 

طرح برنامج “ريدبل مزيكا صالونات 3 “، أغنية جديدة من غناء الرابر سانتا، والموزع الموسيقي ماد بيش، بعنوان “”دايما كحكي”، وذلك عبر موقع الفيديوهات العالمي “يوتيوب”.

 

 

كلمات الاغنية

وجاء الكلمات أغنية “دايما كحكي”، كالاتي: زنة دبانة مقتولة ما بين الاسلاك انا احمد السيد مساك مشاك في تراك شد الاجزاء ولا ليك لازمة و اثبات اتكلم بالعربي و امتحنك جاي في إجزام جاي بالتمام اكلم نفسي ايه الكلام ناس بترفع في البوستات و ناس بترفع في الاوزان جوه التوته عندك خشبة ينهدوكوا بالاعلام لف نفسك اقرب حيطة خش فيها اتدفى و نام جاي متطرف و عينيا تقفل و تخرف مضطر اشرحلك وقتي بيخلص بتصرف فاضل نصاية و مع الزمن مش بنخيش صاحبك يسطا فرخة فاكر نفسه كده اتريش كلكوا شبه بعض مش مميز صاحي مش مفوق و المزاج لسه متيس مين فيكوا كويس؟ ولا مخي اللي بيهيس كله نفس اللون والالوان بتتليس الروشيتة من البالطو عندي ٦ مش بقولك انت ارجوك خليك في شيتك يا شلنف يا بارد مافيش وقت اني اكارك صاروخ عابر للمخ كل الكبدة في المدارك هاتئذيني مش شايفك من الارض اقول insigne بجري على السلم و اسأل هل ترا بزيني؟ شكلك طارة صيني في عربية لامبورجيني مش راكبة الحسبة لو هتعمل نيستا انا مالديني ضربة جزائي – بربط حزائي بشاي فتلة ڤيرسات قاتلة بتغدى و ابلع مياه فاترة و هو كذلك جمع كزلك – الدمعة. نازلة بتبلبع يسطا المعدة فاسدة بكروز بمازدا تكروز بلادا دي طقوس ولادة بشغل نفسي راديو los santos في جاتا اهو يا سادة جالكوا من لا يرحم يادي الفرحة اهلا بيك يا مرحب ميدان مليان بالجرحى على الارض طارحك عينك في عيني شخصيتك لابسة طارحة يا بجاحتي في المركز دايماً تحتي الدراسة زي الشعر و النتيجة دايماً كحكي .

 

 

وعن سانتا

أحمد محمد يوسف٬ بدأ في مشوار الراب عام ٢٠١٥، إشتهر بالفري ستايل باتلز “الارتجال”، أشهر أعماله السامبو أغنية “أولد سكول جديدة، جول، الليلة دي”، واقتصر ظهوره مع راكا ستوديو، وسلايڤر، ورع.

 

وعن انضمامه إلى يونيفرسال العالمية، قال أحمد سانتا:” أعتبر هذه الخطوة مُهمّة جدًا في مسيرتي الفنيّة بخاصّة أنها شركة رائدة عالميًا وأنا فخور أن ألبومي الأوّل سيكون ثمرة هذا التعاون بيننا”.

 

 

أمّا عن الألبوم، فقال أحمد سانتا:” عنوان “سانتا الجديد” يُجسّد روحيّة الألبوم، فهو مُتنوّع من حيث الطرح ومواضيع الأغنيات ولكن مع الحفاظ على هويّتي الفنيّة التي أرادت إبرازها من خلال هذا الإصدار الكامل”.

 

 

وتابع:”كلّ أغنيات هذا الألبوم قريبة إلى قلبي وتعكس شخصيّتي وتُشبهني إلى حدّ كبير، فحتّى الأغنيات الحزينة منه تحمل رسالة وطاقة إيجابيّة لأنّني ألّفتها بحبّ كبير وخلال فترة انتقاليّة حملت تحوّلات كبيرة في حياتي الشخصيّة ولكنّي أعتبر أغنية “ساديو زماني” فيها الكثير من روحي.

 

فكرة “ريد بُل مزيكا صالونات”

برنامج “ريد بُل مزيكا صالونات”، بالتعوان مع “طيارة”، تدور فكرته حول إجماع إثنين أو أكثر من فنان مختلفين في نوع الموسيقى، أو مغني وموزع موسيقي ولمدة 8 ساعات من التحضير والأفكار عشان تكون النتيجة في اخر التجربة نتاج موسيقي متكامل على شكل أغنية.

عن ahmad ashour

شاهد أيضاً

بلمسة شبابية وإيقاعات عصرية ”إينيز” تصدر ”ماشي عادي”

بلمسة شبابية وإيقاعات عصرية ”إينيز” تصدر ”ماشي عادي”   الفنانة المغربية ”إينيز” تكشف عن أغنيتها …