الإثنين , يناير 30 2023

الإشراف العام : أحمد عاشور

مجدي الهواري : كريم عفيفي صاحب طاقة خفيفة ،و كوميديان شاطر و ذكي

أثنى المخرج مجدي الهواري على موهبة الفنان كريم عفيفي و أدائه في العرض المسرحي علاء الدين، حيث نشر عبر الصفحات الشخصيهعبر مواقع التواصل الإجتماعي صورًا للفنان كريم عفيفي  من العرض المسرحي و علق عليها قائلًا:”بكتب شهادة للتاريخ في إنسان خلوقمحترم، وصاحب طاقة خفيفة وكوميديان شاطر وذكي، وكمان صاحب جدع، وزي المثل اللي بيقول تعرف فلان ايوة، مثل معاك مسرح وعرفتكواليسه وطاقته، لا، يبقي ماعرفتهوش

وأضاف مجدي الهواري: “وقبل ما اكتب علشان شهادتي مجروحة فيه، فكرت إن ده مش رأيي لوحدي، ده رأي زمايله وكل اللي بيتعاملوامعاه في مسرح كايرو شو وفرقة علاء الدين، كمان الحقيقة علي قد حبنا له كلنا، وعلى رأس المجموعة طبعا النجم أحمد عز، مفيش كلامتوصفوا فيه أكتر من إننا نقوله كلنا بنحبك يا ذوق، كريم عفيفي ، الممثل  الخلوق“.

و من جانبه علق الفنان كريم عفيفي قائلًا:”مش عارف أقول ايه ولا ايه من كتر الكلام الحلو دا، مبسوط إني في وسطكم ومعاكم، ويا ربدايما مع بعض فى حاجات حلوة، بحمد ربنا كسبت صحاب جداد، ودي أحلى حاجة حصلتلي السنة دي، مجدى الهواري وأحمد عز“.

مسرحيةعلاء الدين، بطولة أحمد عز، ويشاركه البطولة تارا عماد ومحمد ثروت وهشام إسماعيل وسامي مغاوري، ومن إخراج مجديالهواري

عن 7awi

شاهد أيضاً

محمد البسيوني يقتحم كواليس صناعة تنظيم الحفلات في مصر في ثاني حلقات برنامجه خطوتين لورا

  يقتحم الاعلامي محمد البسيوني كواليس صناعة تنظيم الفعاليات في مصر من خلال استضافته لثلاثة …