الجمعة , أبريل 26 2024

الإشراف العام : أحمد عاشور

الكاتب شريف أسعد يشيد باداء وتطور أحمد جمال سعيد

الكاتب شريف أسعد يشيد باداء وتطور أحمد جمال سعيد

 

أشاد الكاتب شريف أسعد باداء وتطور الفنان أحمد جمال سعيد في الموسم الرمضاني الحالي لعام ٢٠٢٣.

 

حيث كتب على صفحته الشخصية على موقع التواصل الاجتماعي فيسبوك “احمد جمال سعيد… التطور اللي حصل للراجل ده خلال الكام سنة اللي فاتو يخلي الواحد يبقى مبسوط ان فيه ناس بتعرف تشتغل على نفسها بالشكل ده..

 

انا طبعا اتفاجئت انه حفيد الفنان العظيم فريد شوقي من بنته مها.. مكنتش اعرف المعلومة دي.. انما الشهادة لله انه شاطر ومجتهد وبقى يقدر يملا الأدوار اللي بيعملها وخصوصا السنة دي…

 

الراجل مشارك في الكتيبة 101 وكمان في سوق الكانتو وانا لسة ما شفتش سوق الكانتو…

 

انما اللي لفت نظري السنة دي وشدني فعلا ومخليني بكتب البوست ده هو دوره في مسلسل كامل العدد مع دينا الشربيني وشريف سلامة.. وخصوصا انه بيأدي دور كوميدي… واللي فاجئني انه طلع هايل في الكوميدي.. حقيقي هايل.. السهل الممتنع… يمكن شخصية الدور ساعدته على كدة انما هو حقيقي اضاف ليها وعمل كراكتر هايل…

 

اعذرونا اننا بنكتب عن فنانين ممكن ساعات ما يكونوش من نجوم الصف الأول انما الواحد لما بيشوف حد شاطر وبيحاول وبينوع في الأدوار وبيؤدي بإخلاص بيكون مبسوط ان عندنا نوعية من الفنانين بالشكل ده.. بيمسكوا في الفرصة بإيدهم وسنانهم.. ويطلعوا منها بأحسن حاجة… تحية لأحمد جمال سعيد”

 

أحداث مسلسل كامل العدد

تدور أحداث المسلسل حول “سلمى” التي تجسدها الفنانة دينا الشربيني، وأحمد مختار الذي يجسده الفنان شريف سلامة، ويعمل طبيب تجميل، تجمعهما علاق حب إلا أن كلاً منهما يخفي سراً كبيراً عن الآخر، لضمان استمرار العلاقة بينهما.

 

يتكون مسلسل كامل العدد من 15 حلقة، والذي تدور أحداثه في إطار كوميدي اجتماعي، من بطولة دينا الشربيني، شريف سلامة، أحمد جمال سعيد، آية سماحة، أحمد كمال، جيهان الشماشرجي، عمرو جمال، ومشاركة مميزة للفنانة القديرة إسعاد يونس.

المسلسل من تأليف يسر طاهر، رنا أبو الريش، ومن إخراج خالد الحلفاوي.

 

مواعيد عرض مسلسل كامل العدد الحلقة 9

يذاع مسلسل كامل العدد، يوميًا في تمام الساعة 9 مساء، عبر منصة «شاهد vip» الرقمية، ويتصدر المسلسل قائمة الـ 10 أعمال الأكثر مشاهدة في مصر.

عن ahmad ashour

شاهد أيضاً

منة بهجت تتخطى النصف مليون مشاهدة بأغنية “اللعب احلو” 

منة بهجت تتخطى النصف مليون مشاهدة بأغنية “اللعب احلو”   منة بهجت تحقق نصف مليون …